Ny plate – Satyricon: The Age of Nero

I dagens Bergens Tidene har jeg anmeldt siste platen til Satyricon, The Age of Nero (Indie Recordings) (sjekk også myspace). Anmeldelsen kan leses her. Det er tøft, det er mørkt, og det skal – please – spilles på høyt volum. Her er ellers en smakebit, med “Black Crow on a Tombstone.”

Og jeg vil gjerne, i tillegg til musikken, også framheve Martin Kvammes design av coveret. Det er riktig flott. (Jeg har ellers skrevet om Kvamme her). Ellers har Asbjørn Slettemark og Torgrim Øyre skrevet en artikkel om norsk black metal i Dagbladet i dag, og den er så absolutt relevant i denne sammenhengen.

Tags: ,

2 Responses to “Ny plate – Satyricon: The Age of Nero”

  1. Morten S Says:

    På bloggen til Pyro på NRK Petre blir anmeldelsen din diskutert.

    http://www.nrk.no/pyro/hva-skjedde-med-norsk-black-metal/

  2. Erik Steinskog Says:

    Hei Morten,

    Takk for linken. Jeg fikk med meg at det var en kommentar på BTs side i går, men hadde ikke sett Pyro diskusjonen. Jeg får se om jeg kaster meg på, men jeg har egentlig ikke behov for å “forsvare” meg. Litt merkelig, likevel, å se meg beskrevet som “klassisk anmelder.” Listen over alle plater jeg har anmeldt finnes på bloggen, og ja, noe av det er vel såkalt “klassisk” musikk, men det er da også diverse annet….

Leave a comment