Årets plater – 2014

Ja, jeg vet, bloggen er helt død. Forrige oppdatering var årets plater 2013, så det er nærmest pinlig, og jeg burde sikkert bare publisere denne listen på facebook (der det meste av min aktivitet foregår for tiden – og ja, det er mulig med “subscribe”-funksjon) og linke fra twitter, eller noe sånn. Men, av gammel vane, og også fordi en topp 10 liste på mange måter er håpløst gammeldags, her kommer årets albums. Som vanlig, jeg har ikke hørt det hele, og også i år har jeg i like stor grad hørt eldre musikk (også musikk jeg ikke hadde hørt før), men det skal være fra i år, og av en eller annen grunn skal de også rangeres, selv om en liste – alfabetisk, for eksempel, som NPR, gir like mye mening. Jeg kan komme til å endre mening, men altså, her er budet på 2014 (gitt alle mine begrensninger):

black messiah

  1. D’Angelo, Black Messiah
  2. Flying Lotus, You’re Dead
  3. Shabazz Palaces, Lese Majesty
  4. The Bug, Angels & Devils
  5. Amerigo Gazaway, Yaiin Gaye: The Departure (Side One)
  6. Ras G & the Afrikan Space Program, Down to Earth, Vol 2
  7. FKA twigs, LP1
  8. SBTRKT, Wonder where we land
  9. The Roots, … and then you shoot your cousin
  10. Gabriel Teodros, Evidence of Things Not Seen

Tags: , , , , , , , , ,

Leave a comment