Amanda Palmers Billie Jean

I arbeidet med “Billie Jean” kom jeg over en coverversjon med Amanda Palmer:

Opptaket er gjort live på The Troubadour i West Hollywood, men det er datoen som gjør en forskjell. Opptaket er fra den 25. juni, 2009, og det er datoen Michael Jackson døde. Og jeg synes da definitivt man kan høre hyllesten i opptaket. (En lengre utgave, der Palmer har en lengre intro finnes her).

(Jeg har postet flere coverversjoner av “Billie Jean” tidligere – her, her, og her – og også flere covers med Amanda Palmer – her, samt noen poster der linkene er fjernet).

Tags: ,

2 Responses to “Amanda Palmers Billie Jean”

  1. stbo Says:

    Tenkte på bloggen din når jeg leste dette:

    http://www.jehsmith.com/1/2011/03/youtube-and-the-ontology-of-the-pop-musical-work.html

  2. steinskog Says:

    Takk for den. Jeg har flere ganger sagt, både her på bloggen og i undervisningen, at jeg nå har litt vanskelig for å forstå hva vi gjorde som musikkforskere før YouTube. Det åpner noen helt andre perspektiver på hva vi gjør, tilgjengelighet, og, ikke minst alle de tingene vi ellers aldri ville kunnet høre.
    Som, for eksempel, denne posten, med Amada Palmers cover fra samme dag Michael Jackson døde. Den ville simpelthen ikke ha vært tilgjengelig uten YouTube (tror nå jeg da).

Leave a Reply

