Pomplamoose

Jakten på gode coverversjoner fortsetter for min del. Og i går fant jeg diverse videoer med Pomplamoose, et band som består av Nataly Dawn og Jack Conte, som er vel verd å dele. Det begynte med at jeg fant en bloggpost med fem (pluss en bonus) covers av Michael Jacksons “Beat It”Cover Me. Den første var med Pomplamoose, og jeg syntes deres sound og tilnærming var rimelig interessant.

Og så var det jeg fant at de har gjort mange coverversjoner, blant annet av to av bloggens favoritter: Lady Gaga og Beyoncé. Så her er altså først “Telephone” (se også her).

Og så “Single Ladies (Put a Ring On It)” (se også her og her):

Pomplamooses videoer følger hva de selv kaller VideoSong, som nærmest kan minne om dogmeregler. Og det er to:

1. What you see is what you hear (no lip-syncing for instruments or voice).

2. If you hear it, at some point you see it (no hidden sounds).

Samtidig, for meg er det de ulike manipuleringene, samt klangvariasjonene, som gjør disse coverversjonene gode.

Tags: , , ,

Leave a Reply

