Jessica 6

Hercules and Love Affairs (myspace) debutplate var en av mine favoritter i 2008 (se mer her og her), og “Blind” var en av de beste låtene jeg hørte det året, der Antony hentet fram andre kvaliteter enn man først og fremst forbinder med Antony and the Johnsons (myspace), og viste at hans stemme også kunne passe fint inn i et neo-disco landskap (se her):

En av de andre stemmene hos Hercules and Love Affair var fra Nomi Ruiz, som jeg særlig la merke til på “You Belong” (se her):

Nå er Nomi Ruiz aktuell med et annet band, Jessica 6 (myspace), sammen med Andrew Raposo og Morgan Wiley. Her er “Fun Girl”:

Jeg synes definitivt musikken er dansbar, men det jeg faller totalt for er en fornemmelse av mørke i musikken.

Tags: , , , , , ,

Leave a Reply

