Antony-covers

Jeg har tidligere publisert noen av de covers Antony (myspace) har gjort, ikke minst Beyoncés “Crazy in Love” (her og her). Her er den offisielle videoen:

Covers av låter fra Antony and the Johnsons er det færre av, men de begynner langsomt å komme. En av de første jeg hørte var Keith Caputos (myspace) versjon av “For Today I Am A Boy”:

Og en av de senste er “Another World” med Ane Brun (myspace) og Benny Andersson:

Ane Brun gjør en fin jobb med “Another World,” men jeg synes nok likevel at den som cover ligger lovlig tett opp til originalen (Antony kan høres her – se også her). Keith Caputo gjør mer ut av å markere forskjell, men der er jeg til gjengjeld ikke helt sikker på hva jeg synes om coveren. Så, med andre ord, to veldig ulike strategier til coverversjoner. Og det jeg i det minste setter pris på er at Antonys låter blir covret – in the first place så å si.

Tags: , , , ,

Leave a Reply

