Zimmermans jul

Jeg vet godt det bare er august, men nå meldes det at Bob Dylan muligens kommer med et julealbum (se Billboard og Pitchfork).  Ifølge meldingene skal minst fire låter allerede være innspilt: “Must Be Santa,” “Here Comes Santa Claus,” “I’ll Be Home For Christmas,” og “O Little Town of Bethlehem.”  Muligens ikke helt det man forventer fra His Bobness. På den andre siden skal man vel gjennom Dylans karriere nettopp forvente det uventede.

Billboard setter ellers også meldingen i sammenheng med andre jødiske artister som har gitt ut juleplater, og nevner Neil Diamond og Phil Spector. (Se også min tidligere post om  julesangers jødiske opphav, og, for den saks skyld denne posten, som også omhandler Diamond i en jødisk kontekst). Juleplater er det lite av i min samling, men her må jeg visst gjøre et unntak.

Tags: , ,

One Response to “Zimmermans jul”

  1. Erik Steinskog Says:

    I posten skriver jeg at Dylan “muligens” kommer med julealbum, men det er altså nå bekreftet. Og som det står på Dylans hjemmeside slippes det allerede 13. oktober (det blir med andre ord en lang jul i år).

Leave a Reply

