A New Career in a New Town

Dette er ikke bare en unnskyldning til å spille fra David Bowies absolutt beste plate. Men la oss likevel begynne der. Her er “A New Career in a New Town” fra Low (fra 1977 – et årstall faste leser vil vite er et av de årstall jeg arbeider med):

Men i tillegg til det er jeg, for en gangs skyld (?), i det mer private hjørnet her på bloggen. I morgen kjører flyttelasset mitt. Jeg slutter som førsteamanuensis i allmenn musikkvitenskap ved Griegakademiet, Institutt for musikk, Universitetet i Bergen, og begynner fra 1. august i full stilling som lektor (ikke professor, som det ved en inkurie ble skrevet på Ballade) i musikvidenskab ved Afdeling for Musikvidenskab, Institut for Kunst- og Kulturvidenskab, Københavns Universitet. Jeg har hatt en 50/50 løsning her i vår/foråret, men det er likevel en viss endring på gang.

Så, med fare for at blive så altfor meget, her er Danny Kaye fra Charles Vidors film Hans Christian Andersen (1952):

Litt tendenser av en queen i kongens by der tenker jeg. Forvent litt lavere aktivitet på bloggen i overgangen og akklimatiseringen. Men rest assure, bloggingen vil fortsette.

Tags: , , ,

Leave a Reply

