Working In The Coal Mine

Siden det er 1. mai i dag (og siden jeg publiserte Marx/Engels i LEGO i fjor) tenkte jeg at jeg må gjøre noe arbeideraktig på bloggen i dag. Og hva passer da bedre enn en sang om arbeid i kullminer? Med andre ord Allen Toussaints “Working In The Coal Mine” (originalt fra 1966), her med mannen selv, live på Later … with Jools Holland:

Men en annen grunn til å spille akkurat denne låten er også at det finnes noen riktig gode coverversjoner. Her er Devo, også i en liveutgave, denne fra Chicago i 1988 (en annen versjon, med litt bedre lyd, kan høres her):

Endelig er det en coverversjon her med Hal Jalapeno (som jeg dessverre ikke vet noe om – all informasjon fra dere kjære lesere mottas med takk). Denne synes jeg er riktig interessant.

Tags: , ,

Leave a Reply

