Jim White i Bergen

Overskriften er ikke den mest originale, ikke minst gitt gårsdagens post, men det er altså Bergenfest for tiden, og i dag har jeg vært i Logen og hørt Jim White (myspace). Anmeldelsen er på nett allerede (og som i går regner jeg med den kommer i papirutgaven i morgen). Det ligger også en liten video ute på nettet i forbindelse med anmeldelsen. Men siden et av høydepunktene under konserten var “If Jesus Drove A Motor Home,” her er en utgave av den:

Tags:

2 Responses to “Jim White i Bergen”

  1. Svenn Says:

    BT tar opp kampen med bloggerne nå, og anmelder før disse får frem laptoppen! Konserten var ikke mer enn grei syns jeg. “Trommemaskin” og enkle loops ble litt vel mekanisk. White er veldig litterær. Mulig det blir litt kjedelig for meg, siden jeg aldri greier å nilytte til tekster.

  2. Erik Steinskog Says:

    Jeg sendte anmeldelsen til BT fra stasjonær PC på kontoret i byen, og innen jeg hadde kommet meg hjem lå den altså på nettet. Og ja, det er noe blogg-aktig over det. Som det forhåpentligvis framgår av anmeldelsen min synes jeg også det var rimelig “litterært,” og vil sammenligne låtene hans med noveller. Men gjerne også filmnoveller; det er noe jarmuschsk (kan man skrive det?) over de bildene låtene gir meg.
    Og jeg forstår sånn sett hva du mener med trommemaskin og loops, men forsøker samtidig også å ta musikken på de premissene den presenteres i forhold til. Og synes altså at konserten var mer enn ok som en serie av episodiske historier.

Leave a Reply

