On A Night Like This

Etter gårsdagens post, og diverse gjennomlyttinger av Bob Dylans nye låt, ble jeg sittende å lytte til Los Lobos’ utgave av “On A Night Like This” (Dylans original er fra Planet Waves, 1974). Den finnes på sound-tracket til Larry Charles’ film Masked and Anonymous (2003), en film jeg finner fascinerende på flere måter. Ikke minst fascinerende er hvordan Dylans bilde av det sørlige USA og Mexico på mange måter kan mine om Cormac McCarthys. Los Lobos’ utgave av “On A Night Like This” har et flott trekkspill, og kan faktisk også vagt minne om danseband (og at jeg skriver dette i en så positiv forstand kan muligens komme bakpå noen av bloggens lesere). Nå fant jeg ikke Los Lobos’ utgave på YouTube. Derimot fant jeg Buckwheat Zydeco som gjør den samme låten, og den er heller ikke dum. Også her er en musikalsk sjangerblanding intimt forbundet med det sørlige USA tydelig der, og det swinger av både trekkspill og mer.

Tags: , , , ,

Leave a Reply

