Dagens plateanmeldelser

Jeg har tre plateanmeldelser på trykk i dagens Bergens Tidene: Jon Hassell, Last night the moon came dropping its clothes in the street (les anmeldelsen her – se også Hassells myspace); Bendik Hofseth, XI (her); og Jamie Saft, Black Shabbis (her).

Sistnevnte plate er noe av det absolutt beste jeg har hørt i år. Dessverre ligger det intet av den på Jamie Safts myspace-side. Men det er likevel musikk der som er vel verd å høre, blant annet “Blood On The Door” der Antony synger med (Antony er også med på Safts Trouble, der Saft spiller coverversjoner av Bob Dylan for jazztrio, en plate jeg har skrevet om før; Antony sang jo også en Dylan-cover på søndag). I forhold til Safts siste, Black Shabbis, er det som jeg skriver i anmeldelsen også en sterk forbindelse til blodet som metafor, og med musikalske referanser til Slayer (myspace) så vel som Black Sabbath. Dermed er det for meg også klare referanser til tidligere bloggposter (her, her, her, og her).

Tags: , , , , , ,

Leave a Reply

