You Are My Sisters

Jeg er enda ikke helt over Antony-konserten fra søndag. Samtidig merker jeg i ettertid at det også er noe med hans musikk og hans stemme som jeg heller vil høre alene – eller sammen med noen få – heller enn å sitte i en stor konsertsal. Jeg vet ikke helt hva det er, men muligens en slags intimitet i stemmen. På et til dels merkelig vis synes jeg muligens også musikken gjør seg bedre på cd enn live. Det er merkelig også fordi det er en enorm tilstedeværelse i Antonys (myspace) stemme, og på en cd er den jo engang mediert.

Nå. Alt dette er egentlig unnskyldninger for å spille en flott versjon av “You Are My Sister.” Her er den i samspill med CocoRosie (myspace), live fra Nantes i 2004:

Jeg har blogget “You Are My Sister” før, i en liveutgave i duett med Antony og Boy George.

Men den store låten i samspill med CocoRosie og Antony er selvsagt “Beautiful Boyz” (fra Noah’s Ark, 2005) Her er den i en liveutgave fra samme konserten (musikken alene kan høres ved å klikke på tittelen over):

Tags: , ,

3 Responses to “You Are My Sisters”

  1. gauteandersen Says:

    Jeg var også konserten i Grieghallen og er litt enig med at det var uvant i stor konsertsal.
    Det virket litt som om han hadde beholdt intimiteten en forventer på mindre klubbscener, og prøvd å overføre den til en stor konsertsal, og det ble rart for en del, særlig under kunstpausene han hadde avogtil.

    Men det var flott, virkelig flott. Jeg likte best «Another World» og de åpnere partiene. Jeg synes liksom den utfordrende stemmen hans passer best til “problematiske”, vanskelige og tette clustre som det særlig var litt av på den låten.

  2. Svenn Says:

    Jeg sleit med å få feelingen i Grieghallen. Var sannsynligvis den eneste i salen som var skuffet. Mulig det var noe med lyden (og de som måtte sms’e underveis) også, ikke bare at musikken passer bedre i mer intime, eller ensomme/enslige settinger. Trommene og saksen var definitivt ikke kule (i mine ører). Hørte Antony igjen i går i “Store Studio” og tenkte “der ja, sånn skal det være” (og den TVen er ikke særlig bra).
    Men Antony sang flott, og sjarmerende var han også, så jeg syter ikke.

  3. Erik Steinskog Says:

    Jeg må med skam å melde innrømme at jeg var en av dem som sms’et underveis. Jeg ble nødt til å avtale/forhandle deadline med desken i Bergens Tidene….. Men jeg håper ikke jeg forstyrret for mange. Jeg synes saksofonen fungerte på “Shake That Devil,” men var mindre glad for den andre steder. Dog syntes jeg klarinetten fungerte fint. Det var noe nesten twin-peaks-aktig over lyden på de sporene.
    Og TV er da en fantatisk flott og intim scene, og jeg syntes også det fungerte flott i “Store Studio” i går. Men, som det vel framgår ellers, jeg var altså også fornøyd på søndag. Om enn jeg altså likevel sitter med en liten fornemmelse av at det ville vært fantastisk å høre vært i en liten klubb i stedet.

Leave a Reply

