Here Comes the …

I forbindelse med en konsert i Hoboken leste jeg i Village Voice om Butch Walker (myspace). Kory Grow beskriver hans siste cd, Syracuse Meadows, slik: “bounced between Tom Petty-like rock for rock’s sake, syrupy Jakob Dylan pop, and lush, Rufus Wainwright-worthy ballads (not to mention Pink cameo)” (jeg har lagt til linkene i sitatet). Med en slik beskrivelse måtte jeg sjekke det ut. Referansen til Pink kommer fra “Here Comes the…”

Denne er tatt opp live på Ellen DeGeneres Show. Og forbindelsen til Pink er også at Butch Walker har produsert hennes to siste plater (Funhouse [2008] og I’m Not Dead [2006]).

Walkers siste video, også fra Syracuse Meadows, er “Weight of Her”:

Og for et litt lengre historisk riss, her er en live-utgave av “Cigarette Lighter Love Song” (fra Atlanta i 2003). Låten er fra hans tid med Marvelous 3 (fra 1997-2001).

Etter å ha hørt disse låtene, samt diverse annet på YouTube (det er eksempelvis flere interessante coverlåter, av et bredd spekter av låter, men dessverre stort sett med dårlig lyd), er jeg ikke helt uenig i beskrivelsen fra Village Voice. Dog synes jeg nok Teddy Thompson – og muligens Ben Folds – er like logiske referanser. Og har altså innlemmet enda en singer/songwriter jeg må holde litt øye med.

Tags: , , , , , , , ,

Leave a Reply

