Cosmic Engineering

Hvis noen skulle tro at jeg er helt alene om mine interesser for Sun Ra og afronauter (se blant annet her, her, her og her). Så tenk på ny. Den 10. mars spiller Jerry Dammers’ Spatial A.K.A Orchestra i Barbican Hall. Prosjektet heter “Cosmic Engineering: A Tribute to Sun Ra and other mystic mavericks.” I tillegg til å hylle Sun Ra er konserten også en hyllest til Alice Coltrane, Coxsone Dudd og Martin Denny. Jeg får ikke med meg konserten, men dette ser da show ut:

Det er linker til flere videoer på siden fra Barbican. I tillegg skriver Jerry Dammers om Sun Ra i spalten “Epiphanies” i mars-nummeret av Wire (et magasin jeg strengt tatt regner med at bloggens lesere leser).

Tags: , , , , ,

Leave a Reply

