Epilepsy is Dancing II

Jeg har tidligere skrevet om videoen til Antony and the Johnsons’ “Epilepsy is Dancing.” Videoen forsvinner med jevne mellomrom fra youtube, og, som Antony skrev på sin hjemmeside 27. januar: “Youtube has removed the Epilespy is Dancing video because it is supposedly indecent! You can still see it here. Hope noone at Youtube goes to a dance performance in the near future. God forbid they might see someone in a leotard!” (referansen som gis i sitatet er hit). Men her er det så også en live-utgave fra BBCs Culture Show.

Det er bare så vakkert. Og ja, jeg er i en lang oppladning til at Antony kommer til Bergen.

Tags:

2 Responses to “Epilepsy is Dancing II”

  1. Svenn Says:

    Jeg er litt overrasket over hvor mange jeg har møtt den siste tiden, som ikke kan like det Antony gjør. Jeg har en følelse av at det for noen henger litt sammen med “hvem” han er. Blant de som ikke er så interessert i musikk er det mange som ikke aner hvem det er. Typisk scene: Har du fått billetter til Springsteen? Nei, men jeg skal på Antony. Måpende ansikt.
    Ikke helt Big in Norway enda, men det blir fint i mars (selv om jeg tar litt kortere tilløp enn deg🙂 )

  2. Erik Steinskog Says:

    Vel, jeg er ikke bare i tilløp til konserten. Jeg arbeider også med Antonys musikk, i den forstand at jeg skriver om den og underviser om den (og altså også snakker om den i radio). Og jeg skal nok ikke blogge ham hver dag.
    Og personlig ble jeg noe overrasket da jeg var innom Platekompaniet (nei, jeg mener ikke å gjøre reklame) på Torgallmenningen og så en gigantisk plakat med coveret på siste plata hans. Jeg hadde ikke trodd han skulle være så kommersielt interessant. Og at The Crying Light skulle gå til topps på Billboards europeiske liste for januar var vel heller ikke helt ventet.
    Men muligens en større del av publikum får en reaksjon som minner om din til videoen av ‘Epilepsy is Dancing’? Altså at de synes det er for mye. Jeg vet ikke. Men ellers har jeg visst ikke så mye kontakt med “de som ikke er så interessert i musikk”….

Leave a Reply

