The Future of Dubstep is Now

Fredag var jeg i Husets biograf i København og så dokumentarfilmen Bassweight (fra 2008). Filmen er regissert av Suridh Hassan og ble vist under CPH:DOX. Her er traileren til filmen:

I forhold til min egen interesse for dubstep syntes jeg filmen var litt so/so. Flere av DJ’ene hadde ikke egentlig så mye å si i forhold til hva jeg selv arbeider med. Men så, helt mot slutten av filmen, kom replikken som reddet aftenen for meg. En av produsentene sa: “The future of dubstep is now,” og i all sin paradoksalitet, dette utsagnet tror jeg kan brukes til noe. Hvis nå lesere har blitt nysgjerrige på hva det er jeg arbeider med, så er det et abstract til Nordisk Sommeruniversitets krets 4s vintersymposium, som skal handle om hauntology, og der jeg altså forsøker å få satt sammen noe om dubstep og hauntology (et tema bl.a. k-punk har behandlet før). Og når jeg først så har åpnet ballet, her er traileren fra Dub Files’ dokumentar også.

Leave a Reply

