Change

Jeg har tidligere skrevet at jeg mente Barack Obama burde ha valgt seg Sam Cookes “A Change Is Gonna Come” som theme-song i valgkampen. Nå ser det ut som om Seal gjør det for ham. Videoen er ute:

Og platen, kalt Soul, kommer 11. november i USA og 3. november i “the rest of the world” (og ja, valget er 4. november).

Tags: , ,

3 Responses to “Change”

  1. Svenn Says:

    Stilig og fint er det, men jeg vet ikke om han tilfører låten så veldig mye nytt (noe som kanskje er like greit).

  2. Erik Steinskog Says:

    Jeg synes vel heller ikke han tilfører låten mye nytt. Det er også vanskelig tenker jeg; Sam Cookes versjon er flott. I den tidligere posten gjør jo Bill Frisell noe nytt med låten, men det handler også om en “oversettelse” av sjanger og også at den blir gjort instrumentalt. Men jeg tror muligens ikke det var meningen her – altså i tilfellet Seal – å gjøre så mye nytt (noe som også gjør at jeg leser den mer som et politisk statement).

  3. Erik Steinskog Says:

    For de som hørte Obamas tale fra Chicago i natt. Jeg ble glad for å høre sitatene fra A Change Is Gonna Come. Riffet var veldig tydelig. Se også her.

Leave a Reply

