ich habe meinen Regenschirm vergessen

I en kåring gjennomført av Onepoll er Rihannas “Umbrella” kåret til den mest fengende sangen gjennom tidene (catchiest song of all time”). Siden jeg ikke får lagt inn originalvideoen; her er en remix (originalen er linket fra tittelen over).

Når man bor i Bergen er det muligens litt vanskelig å tenke på paraplyer med glede. (Denne uken kan værmeldingen melde om regn så langt øye kan se – og litt lengre. Torsdag kan det bli mellom 80 og 100 millimeter nedbør på ett døgn). Så jeg sier som Nietzsche, og som jeg har sitert i dagens tittel: “ich habe meinen Regneschirm vergessen” (“jeg har glemt min paraply”), et sitat fra høsten 1881 som finnes i Kritische Studienausgabe, bind 9, side 587 (og som Derrida har gjort riktig mye ut av i sin Eperons: Les Styles de Nietzsche fra 1976).

Tags: , ,

Leave a Reply

