7 Seven Nation Army

Enda en post knyttet til Jack White, men denne gangen covers av The White Stripes’ “Seven Nation Army.” Og i dag tar jeg den helt ut, med sju, selvsagt, versjoner – fare for overkill.

Her er Nostalgia 77, men en lo-fi, soul-funk versjon; Alice Russell på vokal, og det er et riktig tøft arrangement.

Og her er Alice Russell en gang til, live denne gangen. Og her må jeg nok innrømme at det er fiolinen jeg synes er mest interessant.

Så, Living Colour (og live er de et riktig interessant coverband; som “Back in Black” og “Should I Stay or Should I Go”; sjekk mer på youtube)

Her er Flaming Lips live, og alle som synger gjennom megafon er verd å lytte til spør dere meg. (Man kan ellers høre Flaming Lips og The White Stripes sammen her).

The Dynamics spiller “Seven Nation Army” mer i retning av reggae, men også med funk- og dub-elementer.

Mens AFRA & INCREDIBLE BEATBOX BAND har vokal alene, inkludert, selvsagt, beatboxing (vel, det lyder som om de har litt regulært perkusjon også inni mixen her).

Og til slutt, selvsagt, her er originalen (også selv om jeg har postet den før her):

Tags: , , , , , ,

Leave a Reply

