zero – zero – seven

Ikke før har jeg skrevet om at jeg gleder meg til den nye James Bond filmen, Quantum of Solace, så kommer det litt turbulens knyttet til bruken av filmmusikken. Som vil være kjent (og som jeg har skrevet om før), skal Jack White skrive “Another Way to Die,” og framføre den i duett sammen med Alicia Keys. (Og ja, diverse jokes om “white keys” har allerede florert i bloggosfæren). Men nå viser det seg at den her også finnes andre forbindelse. Coca-Cola er involvert, og Coke Zero har nå blitt omdøpt til Zero Zero 7. Og i reklamefilmen anvendes deler av Jack Whites musikk – og det er han lite glad for (se BBC, Bergens Tidene, The Guardian, NME, Pitchfork og VG). Strengt tatt kan jeg forstå ham, ikke minst når man ser hvordan den velkjente White Stripes estetikken, ikke minst fargebruken, blir anvendt i reklamen.

Tags: ,

Leave a Reply

