David Cronenberg’s Wife

Nei, dette er ikke en post om familieforholdene til en av mine favorittregissører. Men, slik tingene nå kan gå når man googler litt tilfeldig rundt i cyberspace, jeg fant referanser til det britiske bandet David Cronenberg’s Wife i går. Og det er altså godt. Bandet knyttes an til Antifolk, musikalsk sett en sjanger som muligens ikke er en sjanger, men likevel. Her er videoen til “My Best Friend’s Going Out With A Girl I Like”:

Og, “I Couldn’t Get Off”:

Platen Bluebeard’s Rooms kom her i 2008 på Blang, men flere låter kan også høres på bandets MySpace-side og det er mp3-filer og videoer på bandets hjemmeside. Jeg er altså helt sikker på at internett gir meg tilgang til musikk jeg ellers aldri ville ha oppdaget.

Tags:

Leave a Reply

