In the Army Now

Av band jeg aldri helt har forstått hvordan har gjort karriere må jeg nok regne Status Quo (om enn de viste et formildende trekk av selvironi med sin plate In Search of the Forth Chord fra 2007). Og av deres låter som jeg sånn sett kan høre på teksten at muligens burde tale til meg, men som jeg simpelthen ikke forstår er “In the Army Now.” Men, her derimot, i Laibachs versjon, da blir det noe helt annet, om enn den også inneholder en ambivalent dimensjon (som jeg likevel vil hevde kler låten).

(Opptaket er fra Ljubljana i 2003, under turneen som fulgte WAT).

Tags:

Leave a Reply

