Agora 1-2, 2008

Tidsskriftet Agora, som jeg tidligere har skrevet om her, er ute med dobbeltnummer, nr. 1-2, 2008. Tema for nummeret er “Stanley Cavell,” og han blir bredt belyst gjennom mange artikler, og skriver også selv. I tillegg er det ca 50 sider under tittelen “Filosofi og politikk,” og raust med bokanmeldelser, over 100 sider. Og dermed er det igjen tid for litt egenreklame, jeg har anmeldt Andrew Bowies bok Music, Philosophy, and Modernity (Cambridge: Cambridge University Press, 2007), og det har jeg gjort under den relativt uspennende tittelen “Musikk – filosofi – modernitet.”

Og siden det første som dukker opp hvis man skulle finne på å google mitt navn og Andrew Bowies navn, er et bilde av oss i jamsession med hver vår saxofon, så skylder jeg bloggens lesere å gjøre oppmerksom på at den jam’en fant sted etter at anmeldelsen var sendt til tidsskriftet.

Leave a Reply

