A Change is Gonna Come

I den tidligste fasen av den amerikanske nominasjonskampen til det forestående presidentvalget var det mye snakk om musikksmak og spillelister. Diverse blogger viste flere interessante ting knyttet til de ulike kandidatenes kampanjer. Men det er, i en viss forstand, gammelt nytt nå. Likevel, jeg har hele tiden vært av den formening at Barack Obama burde ha valgt Sam Cookes klassiske “A Change is Gonna Come” som theme-song. Det har han ikke gjort; muligens ville det vært for sterkt. Men uansett, her er den, i en aldeles nydelig versjon med Bill Frisell.

Den finnes også på Frisells siste plate, History, Mystery, og, vel, det er ikke så mye mer å si.

2 Responses to “A Change is Gonna Come”

  1. Svenn Says:

    Denne låten er så nydelig at den ikke bør knyttes til enkeltpolitikere. Selv blir jeg helt sjakk matt av Aaron Neville sin versjon.

  2. Erik Steinskog Says:

    Jeg er enig med deg i at det på mange måter er godt hvis låten kan få overskride enkeltpolitikere. Samtidig, når det har vært slikt fokus på de ulike kandidatenes spillelister er det påfallende at denne ikke er med hos Obama. Og jeg tror det blant annet handler om at den simplethen ville vært for kontroversiell.
    Men vi behøver ikke høre den som kontroversiell, og jeg foretrekker å bare høre den som den fantastiske låten den er. Og siden du framhever Aaron Neville; han er en av de store stemmer for meg også, som jeg nærmest kan høre synge hva som helst. Men også gjerne denne. Den kan ellers høres her.

Leave a Reply

