You Are My Sister

Siden jeg ofte skriver om stemmer her på bloggen ville jeg gjerne i større grad introdusere et annet fenomen som fascinerer meg i forhold til nettopp stemmer: duetter. I duetter får vi nødvendigvis to stemmer som settes opp mot hverandre. Men i den sammenstillingen er det også tendenser til at de farger over på hverandre, i den forstand at stemmene tenderer til å lyde annerledes enn når vi hører dem hver for seg. Det er en mengde gode eksempler på dette, og jeg vil komme tilbake med flere eksempler etter hvert. Men for i dag, her er Antony and the Johnsons med Boy George som synger “You Are My Sister” live i et opptak fra 2005.

One Response to “You Are My Sister”

  1. lars Says:

    kongesang, er alt jeg har å si. Traff din side siden jeg søkte på “you are my sister”, har hørt på anthony en god stund nå, og jeg var en av de som gråt i salen når han spilte på konserthuset for noen år siden. Ha en fin kveld.
    🙂

Leave a Reply

