Gårsdagens plateanmeldelser (21 mai)

Nå har de tre plateanmeldelsene jeg hadde på trykk i gårsdagens Bergens Tidene komme på nett også. Det dreier seg om Elephant9, DodoVoodoo (rune grammofon) (se anmeldelse her); Golden Serenades / Sewer Election & Treriksröset, Golden Serendes / Sewer Election & Treriksröset (Roggbif records) (her); og Origami Galaktika, Laos Vegas (Roggbif records) (her).

2 Responses to “Gårsdagens plateanmeldelser (21 mai)”

  1. Svenn Says:

    Oh, Elephant9 var bra. Blogger den snart jeg også. Men coveret da! Kim Hiorthøy har friket helt ut. Kanskje Manfred Eicher skulle hyret ham inn for et par ECM-cover?

  2. Erik Steinskog Says:

    Som du sikkert har lest deg til, jeg fikk ikke med meg Elephant9 live – var og så opera. Det er så mye musikk som foregår i Bergen for tiden. Men jeg kan levende tenke meg det var bra. Og må innrømme at jeg har en forkjærlighet for Rhodes og Hammond som nok også spiller en rolle her. Coveret er ikke helt ECM nei, men heller ikke “standard” rune grammonfon. Men samtidig er det jo også noe i kaleidoskopet som gjør det mer matematiske og grafisk streit en akkurat psykedelisk…

Leave a Reply

