Artikkel om covers

Lesere vil ha oppdaget min interesse for ulike former for coverversjoner innenfor populærmusikken (and beyond). Nå er det nylig publisert en artikkel om coverversjoner i Popular Musicology Online, Kurt Mossers “‘Cover Songs’: Ambiguity, Multivalency, Polysemy.” Mosser forsøker seg blant annet med en slags systematisering av ulike coverversjoner – noe som også ble forsøkt over på Krogholms Weblog II i januar – og det kan være vel verd å tenke over. Jeg er ikke sikker på om jeg helt kjøper det filosofiske materialet Mosser trekker inn i diskusjonen, men det er også et spørsmål om temperament. Popular Musicology Online er et open access web-tidsskrift for populærmusikkstudier, og er vel verd å følge. Og før jeg blir anklaget for nepotisme vil jeg gjøre oppmerksom på at jeg kjenner redaktøren Stan Hawkins.

Leave a Reply

