Coming soon!

Nå er det ikke mange lesere av denne bloggen som er i New York City kommende uke, men via bloggen Joyous Inquiry fant jeg informasjon om denne:

zizek.jpg

Slavoj Žižek har nok uttrykt sitt syn på cyberspace ved flere anledninger, men at hans kalender og opptredener spres vis nettet er det liten tvil om. Arrangementet over, den 11. mars, der Žižek holder innlegg med tittelen “Resist Attack Undermine – Where Are We 40 Years After ’68?,” arrangeres av The Brecht Forum, Left Forum, og Verso Books. Dagen etter, 12. mars, holder Žižek innlegg i The New York Public Library, med tittelen “They Live! Hollywood as an Ideology Machine,” der han i følge reklamen bl.a. svarer på spørsmål som “Why did the dinosaurs attack in Jurassic Park?,” som jo selvsagt er et viktig spørsmål. Žižeks tilstedeværelse i cyberspace er også via lacan.com der det også finnes en blogg med noenlunde jevnlig oppdatering. Endelig fant jeg, mens jeg skrev litt om Žižek i cyberspace, informasjon om Zizek Urban Beats Club, som faktisk også har en North American Tour i 2008, men jeg tror ikke det er noen relasjon her.

Jeg glemte helt, når man taler om Žižek og cyberspace kommer man selvsagt heller ikke utenom International Journal of Žižek Studies der Vol 2, No 1, 2008, nettopp er publisert. Her synes jeg også det er rimelig uvanlig at mannen selv er del av Editorial Board.

Leave a Reply

